BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 10 Jun 2009

Psikologi Kerja

Aku bukan menyibuk, tapi aku hanya memerhati.
Apa yang berlaku di sekeliling aku, aku nilai.
Tempat aku praktikal ni, sektor kerajaan.
Hubungan antara pekerja sangat baik dan mesra.
Tapi itu mungkin hanya luaran.
Dalaman tidak seindah yang disangka.
Ada juga perasaan tak puas hati antara satu sama lain.
Tak tau macam mana benda ni boleh berlaku.
Walhal kalau dilihat dari segi luaran, nampak sungguh mesra.
Takde masalah. Tapi tetap terdengar sok sek di mana-mana.
Mungkin inilah antara satu situasi dalam alam pekerjaan yang bakal aku tempuh tak lama lagi.
Psikologi kerja. Mungkin juga disebabkan persaingan.
Cabaran alam pekerjaan.
Tapi aku tak kisah.
Yang penting aku menimba seberapa banyak pengalaman dan ilmu di sini.
Apa yang berlaku tu, hal antara dorang.
Kalau berlaku pada aku kelak, mungkin aku hanya akan berdiam diri.
Tanpa bertindak, tapi aku bersedia dengan sebarang kemungkinan.
Alam pekerjaan memang penuh dengan cabaran.
Aku harus bersedia mulai dari sekarang.

3 ulasan:

haruan tasek berkata...

macam tu le melayu dalam perkerjaan.... ada sahaja tak puas hati... dengki.... macam-macam ada

Monkey D Luffy berkata...

hehehe

sabar jer lah

asis berkata...

biase la tu keje..