BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 17 Jun 2009

Lambat Antara Yang Terlambat

Malam semalam aku buat laporan.
Nak kena submit laporan tu sebelum abis praktikal.

Dah ngantuk, aku taip laju-laju.
Pastu, adik aku pandang semacam.
Dorang memang.
Selalu pandang aku pelik semacam.
Aku pun hairan.
Ntah apa yang peliknya pada aku.

Tapi ayat yang dia cakap kat aku buat aku berfikir.
Macam ni lah lebih kurang ayat yang dia cakap kat aku.

'Lajunya kak Lia taip.
Tapi kita ingat lagi cikgu kita cakap.
Kalau kita laju, ada orang yang lebih laju lagi daripada kita.
Kalau kita lambat, ada orang yang lebih lambat daripada kita.’

Then, dia sambung lagi kata-kata dia.

'Pastu kita tanya kat cikgu kita.
Kalau kita yang paling lambat tu macam mana pulak?
Cikgu kita pun cakap, kalau kita yang paling lambat, itu bermakna kita adalah yang paling
lambat antara yang terlambat.’

Kalau difikir-fikir balik, dalam maksud kata-kata ni.
Maksud yang tersirat.

2 ulasan:

haruan tasek berkata...

pandai juga adik ko berkata-kata ya

Monkey D Luffy berkata...

kura2 ker tu