BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 22 Jun 2009

Muka Takde Perasaan

Kawan aku selalu kata yang aku ni pelik.
Bukan sorang dua yang pernah cakap macam tu.
Adik bongsu aku pun selalu cakap aku ni macam tu.
Kalau berbual dengan aku memang menyakitkan hati.
Bukan apa, tapi sebab aku tayang muka takde perasaan.
Sebab tu dorang kata aku pelik.

Sebenarnya, aku hanya boleh menjadi seorang pendengar yang baik, tapi bukan seorang ahli motivasi yang baik.
Kalau orang bercakap atau meluahkan sesuatu, aku hanya mendengar.
Mendengar dengan penuh minat.
Tapi aku tak pandai menenangkan hati orang atau memberikan reaksi.
Kenapa aku macam ni??
Aku pun tak tahu, tapi aku belajar untuk mengatasi kelemahan aku yang satu ni.

Melalui pergaulan, kadang-kadang beri masalah pada aku jugak.
Kalau orang bercakap dengan aku, terutama kepada mereka yang tak berapa aku kenali, aku hanya mampu tersenyum.
Kadang-kadang, aku hanya mengiyakan apa yang orang tu cakap.
Itu jek respon dari aku.
Tapi dalam hati aku berharap agar dia tak terus berbual dengan aku.

Tapi kadang-kadang sengaja jugak aku tayang muka tak berperasaan ni.
Bukan nak menyakitkan hati, tapi sebab aku malas nak layan orang yang banyak celoteh macam adik aku tu.
Kalau dah bercakap, dia tak tau penat, tapi telinga aku yang letih mendengar.
Jalan penyelesaian terbaik, tunjuk muka tak berperasaan.
Gerenti selamat.

2 ulasan:

tuntung berkata...

best ape buat muke blur~
hahaha


tuntungkita.blogspot.com

Monkey D Luffy berkata...

erk

samalah kita