BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 30 April 2009

Suka... Tak Suka

Aku tak dapat mengkaji kenapa seseorang itu tidak jemu bila dia suka kat something. Dari kecik sampai sekarang. Aku ada 2 orang kawan yang suka kat satu2 benda tu. Dari kecik, sampailah sekarang. Sorang tu suka makan buah epal, terutamanya epal hijau. Aku pelik. Kenapa dia tak pernah jemu?? Sedangkan bagi aku, pada satu2 tempoh tertentu, manusia akan berasa jemu dengan sesuatu yang dia suka. Lagi sorang tu pulak, dia minat kat Erra Fazira. Bermula dari alam persekolahan sehinggalah kini. Minat mengatasi segalanya.

Bila dorang berdua ni nak hilang ketaksubannya (betul ke perkataan ni? Hentam je la labu) pada satu2 benda?? Mungkin apabila terjadi suatu peristiwa yang melibatkan apa yang dia suka.

Aku ada sorang kawan yang suka makan coklat. Tapi baru2 ni dia dah tak suka makan coklat. Sebabnya?? Dia pernah makan terlalu banyak coklat sehinggakan dia muntah. Sejak dari itu, dia tak suka coklat. Oh ye, aku pulak pernah sukakan mayonis. Masa tu form 2. Masa tu aku bubuh mayonis kat burger terlalu banyak. Esoknya aku sakit perut yang teramat sangat. Sampai muntah2. Sejak tu aku benci mayonis. Ada jugak kawan yang suka makan coklat, tapi tak suka aiskrim coklat sebab dia pernah muntah akibat makan aiskrim coklat.

Mungkin aku dapat buat kesimpulan kot dari sini. Seseorang itu akan hilang ketaksubannya pada satu2 benda apabila benda tu mendatangkan fobia. Psikologi. Yeke? Agaknya. Aku pun rasa orang lain tahu tentang hal ni. Huhu... Tapi takpe. Aku pun saja2 jek nak tulis. Sebab aku rasa pelik dengan kawan aku yang tersangat suka makan buah epal tu. N, aku just terfikir jek pasal benda ni. Aku selalu perhatikan, banyak benda pelik yang selalu berlaku di sekeliling aku. Belajar melalui pemerhatian.

Tapi aku terlupa something. Orang Malaysia tak pernah jemu makan nasi. Dan aku jugak tak pernah jemu makan masakan mak aku. Hehehe...=p

Em, hari ni birthday sorang budak tu. 30 April 1987, tarikh keramat bagi dia. So, aku nak ucapkan Happy Birthday yang ke 22 kat dia. Moga dia mampu hadapi kehidupan mendatang yang penuh dengan cabaran. N, happy always. Tu jek. Aku malas nak bagi ucapan yang klise sangat ni.

Oh ye, ada orang tanya aku siapa nama Sudirman sewaktu dia kecik?? Pelik punya soalan. Aku manalah tau. Soalan perangkap ke apa ni??

2 ulasan:

Kapten Luffy berkata...

wah bagus ni

entri yg boleh mendatangkan idea ni

hehehe

jap aku fikir2 ;p

momentinlife berkata...

aku suka coklat..haha
tp xsuka mkn aiskrim/kek or apa2 produk coklat..
ntah la apsal xsuka.. heheh