BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 1 April 2009

Aku insan tak berbudi??

Tadi, masa jalan balik ke kolej dari APM, aku n member aku ni nak tau sangat apa yg komando adu kat Ayu. Komando tu ahli group dokumentasi ngan kitorang. Tapi dia tak buat kerja. Siapa tak sakit hati?? Kalau tak reti tu, awal2 la cakap tak reti. Tak lah kitorang berharap sangat yang dia akan bagi komitmen.

Chopp!! Bukan tu aku nak cakap. Aku nak citer pasal kdgn sms dia tok Ayu tu. Msg dia yg last wat aku tersentap. Aku bukan orang yg mudah sentap. Tapi, cis budak ni. Ayatnya berbunyi gini la lbh kurang:

’berbeza betul budi bahasa ko dgn org tu ye? Kadangkala kita tgk org tu senyum, tp kita tak tau apa yg tsirat di hatinya.’

Dia tak mksdkn aku sbnrnya, but at the same time dia xtau pun sbnrnya yg reply msg die tu mmg aku. So, mmg tkena kt btg hidung aku la kan. Aku insan tak berbudi bahasa?? Betul ke?? Mungkin sbb sms yg aku reply mlalui nset member aku tu melampau kot. Tapi aku bukan stret 2 d point. Aku cakap ayat tersirat. Sebab aku takut dia terasa. Tapi boleh pulak dia kata aku tak berbudi bahasa kan. Melampau la. Lagipun, salah dia jugak. Sape suh tak bagi komitmen. Ni yang buat aku makin prejudis terhadap lelaki ni.

Takpe, abaikan jek kfc yg kitorang mintak tu. Walhal kitorang just mntk kfc jek, bkn suruh dia beli francais kfc tu tok kitotang. Lupa. Kfc diboikot, tp aku x boikot sbb aku suka mkn. Hehehe. Tak sangka lelaki ni cepat terasa gak. Tengok jek cam ganas, tapi sikit2 nak ngadu. Hisy, nyampah!! Tapi, ayat tu ttp aku ingat. Nak jugak aku menilai diri aku ni. Betul ke aku tak berbudi bahasa. Maybe kot. Aku jenis yg selamba, n disebabkan itu kawan aku selalu kata aku poyo. Lantak kau la.
Kesimpulannya, aku dpt satu pengajaran dari sini.

Rupa tak mencerminkan sifat dalaman seseorang...

3 ulasan:

Kapten Luffy berkata...

hensem ker mamat takder komitmen tu?

.::noriko::. berkata...

lah, x nsem pun...
nsem lg kwn baek aku...

Kapten Luffy berkata...

hehehehensem nyer