BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 9 April 2009

Menjaga Hati

Pagi-pagi lagi dah ada orang buat aku bengang. Nak jek aku basuh2 budak tu. Geram giler kat budak tu. Ingat aku ni tunggul ke nak kena tunggu dia berjam2?? Eh, tipu. Aku tunggu dia lebih kurang setengah jam jek. Tapi dekat sejam gak la aku tunggu dia. Aku sempat balik bilik n baring2 atas katil pun dia tak muncul2 lagik. Iron tudung pun berjam. Aku pun terlewat gak bangun pagi ni, tapi setengah jam aku dah boleh siap. Dia ni pulak, mengalahkan mak datin. Memang patut pun kena tinggal ngan bas masa nak gi dinner hari tu. Dah tu, tau plak nak menyalahkan orang. Diri sendiri salah tak sedar. Susah dapat kawan camni. Dah lah aku tengah tension2. Time camni lagi la cepat darah aku nak naik. Nasib baik takde darah tinggi. Aku yang kurang penyabar dan panas baran. Plus tension, memang aku jadi cepat panas. Benda kecik pun nak aku nak marah. Jadinya, aku tak bertegur pun ngan budak tu. Lebih baik macam tu. Kalo tak, mesti aku sembur kaw2 punya. Kalo marah, lebih baik aku berdiam diri. Itu jalan terbaik.. kot. Lepas tu sejuk la sendiri. Pandang muka pun aku taknak. Terpandang tu adalah. Jahat ke aku? Ah, peduli apa aku. Asyik nak jaga hati orang jek. Penatlah. Hati aku sendiri tak terjaga. So, biarlah aku menjaga hati aku sendiri. Abis cerita. Lagipun, dia pun tak tegur aku. Dah tau salah, memang dia takkan berbunyi dengan aku. Buat bodoh jek? Saar jek lah. Oh ye, kawan aku mesej, cakap budak tu nangis. Kenapa? Aku tak cakap pape pun ngan dia. Terasa bersalah pulak. Susah betul nak paham orang ni. Penat. Lain orang, lain ragam. Sori lah kalo dia terasa. Mood aku memang tak baik hari ni. Sebab dia jugak la, bukan orang lain punya pasal. Sendiri mau ingatlah.

2 ulasan:

joegrimjow berkata...

same tajuk yg dlu
heee

-hati manusia susah nak d duga

Monkey D Luffy berkata...

aku sabar jer lah kalau tunggu... dulo2 memang aku marah!