BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 28 April 2009

Tension Oh Tension!!

Blur!!
Aku blur baca nota semiotik. Berpinar-pinar biji mata aku baca. Aku salin nota, tapi haih!! Ngantuk la pulak. Godaan betul. Pastu aku pun baring. Ingat nak tidur jap. Ngantuk, dah menguap-nguap, tapi tak boleh tidur. HAMPEH betul.

Bangun. Pergi buat air. Then, on laptop. Online jap. YM dengan member. Tanya perkembangan dorang. Ceh!! Macam ambik berat sangat. Sembang pasal exam. Tambah tension aku. Gelabah. Paper ni semua fakta. Macam mana aku nak goreng? Paper bahasa memanglah fakta. Kalau isi fakta, tapi huraian bukan fakta, aku ok lah. Memang terer bab tu. Mengautakan fakta...=p

Ingat lagi paper first hari tu. Paper Sejarah Perkembangan Bahasa Melayu. Aku dok menghafal sistem ejaan. Semua fakta. Tapi time exam aku jawap pasal faktor peminjaman bahasa. Sebabnya, isi jek fakta, tapi huraian aku goreng. Lagipun, belajar sejarah sejak tingkatan satu sampai tingkatan enam. Sedap jek aku goreng. Actually, aku BENCI sejarah. Huhu...

Tak dapat aku bayangkan. Kalau paper semiotik aku buat gitu?? Mungkin aku akan jadi ahli semiotik yang baru. Pelopor semiotik Malaysia. Wahh!! Mungkin aku akan dikenali selepas itu. Menggantikan Umar Junus, pelopor semiotik Malaysia. Kat Malaysia, tak ramai ahli semiotik. N, aku akan jadi salah sorangnya. Hahaha... Alia Luffy. Pakar semiotik setelah 10 tahun mengkaji.

Kembali ke tahun 2009. Kalau paper semiotik aku buat macam paper sejarah, gamaknya sebelum aku aku jawab, aku dah keluar dewan exam. Kalau aku buat camtu, maksudnya hancur musnah harapan aku nak jadi ahli semiotik. Cis!! Angan yang terlampau tinggi. Huhuhu...

Okey, sejam dua online. Aku dah bosan. Sambung study. Hafal fakta n konsep. Moga aku boleh jawab paper ni Rabu nanti. Lepas study sikit, aku nak tidur. Malam ni nak tidur awal sikit. Kalau la aku boleh tidur. Kalau tak boleh tidur, jadi musang la aku untuk beberapa hari ni. Uwaaa... Satu lagi punca ketensionan aku. Huh!! Tak boleh tidur. Siapa ada petua untuk tidur on time?? =(

3 ulasan:

Kapten Luffy berkata...

tidur on time?

aku tidur on katil jer

tak tau ler plak tidur on kat time..

Kapten Luffy berkata...

bangga plak aku menjadi antara pelopor awal blog ni

hehehe

mcm hak ekslusif komentor ;p

next time nak komen lagi

i'm first! second!

alia third sebab dia reply komen ;p

.::noriko::. berkata...

on time tu istilah la...
xkn ko x phm...
or aku yg slh guna istilah?? huhu...

hahaha...
act, org lain x ske tgglkan komen kat cni kot...
myb gak dorg x bukak blog aku...
huhu...