BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 1 Mei 2009

Teman Tapi Mesra

Sekadar teman, tapi mesra. Biasanya istilah adalah untuk kawan rapat yang berlawanan jantina. Bagi aku tak salah pun. Tapi persepsi orang sukar diduga. Di luar jangkauan minda kita sendiri.

Aku ada sorang kawan baik lelaki. Tapi kawan aku sungguh2 tidak percaya bahawa hubungan kami tak lebih dari berkawan. Diorang menyangka kami adalah pasangan. Pernah, tapi suatu masa dahulu. Tapi lebih selesa menjadi seperti sekarang. Itu adalah lebih baik.

Berjumpa pun jarang sekali. Masing2 busy dengan komitmen masing2. Kalau berjumpa, bukan sekadar kawan la tu. Itu pendapat kawan aku, yang bercanggah dengan aku. Bagi aku, berjumpa tu perkara biasa je kalau kita berkawan dengan seseorang. Tak semestinya dah ada title sebagai boyfriend & girlfriend baru boleh berjumpa. Dan, jujurnya, dia adalah satu2nya lelaki yang aku berani jumpa setakat ni. Rasa selesa tanpa ada rasa syak wasangka.

Berjumpa pun tak semestinya bercinta. Tak salah berjumpa dengan kawan lelaki. Yang penting pandai menjaga diri dan menjaga batas2 sebagai kawan. Kadang2 lebih enjoy berbanding dengan kawan perempuan. Minda pulak, jauh lebih terbuka aku rasa.

Berkawan tak semestinya bercinta. Dan berkawan, tak semestinya sesama jantina. Ini hanya pendapat aku. Mungkin tak sama dengan pendapat korang. Itu hak masing2.

3 ulasan:

Monkey D Luffy berkata...

kawan2 jer ;p

Agensi Perisikan Pusat berkata...

Btol tu...

err..Monkey D luffy n alia luffy apa kaitan?

asis berkata...

betul tu alia